Hatékony, természetes gyógymód

Hátfájás megelőzése

Több lélegzetvételnyi ideig tartsuk az ujjainkat a pontokon.

Ebből kifolyólag aztán rengeteg problémánk adódik ebből, melyek az éveink múlásával csak fokozódnak. A négylábú rokonaink testsúlya négy kis talpacskán, nagy biztonsággal nyugszik, míg az ember két talpon egyensúlyoz, és a talpakon, anatómiailag, gyakorlatilag három párnázott terület hivatott csökkenteni a járás, futás stb.

Vigyázzunk, hogy ne legyen túl erős a nyomás! Mindig a társunk légzésritmusával összhangban lépjünk a következő pontra. Más pontok Keressünk a fájó részek közelében olyan pontokat, amelyek hívják a kezünket.

hátfájás megelőzése

A pontokon az ujjnyomást mindig nagyon lassan kezdjük. Először finoman érzékeljük a helyet, azután lassan erősödő nyomással, a partner kilégzésekor mélyítsük az ujjunkat. Ha érezzük, hogy jólesik a partnerünknek, több lélegzetvételnyi ideig tartsuk ki.

Az éber álom hatalma

A lapocka Oldalról emeljük föl kissé a vállat, a másik kezünkkel ragadjuk meg a lapockát. Próbáljuk minél jobban kiemelni, eltávolítani a bordáktól. Ujjainkat csúsztassuk a lapocka alá.

hátfájás megelőzése

A szerteágazó okok között a leggyakrabban az izom- vagy szalaghúzódást valamint a csigolyák közötti kisizületek kopását tartjuk számon, de előfordulhat, hogy a porckorong sérülése vagy idegbecsípődés miatti fájdalom áll a háttérben. Tartási rendellenesség, veleszületett gerincbetegség vagy a nem megfelelő munkavégzés, sport, egyenetlen terhelés miatti izomfeszülés is lehet az oka ezeknek a fájdalomtípusoknak, de ritkábban fertőzés, autoimmun betegség vagy daganatos betegség is okozhatja a tüneteket.

A legjobb módszer természetesen a megelőzés, akár gyermekkori tartási problémáról, akár felnőttkori gerincbántalomról van szó.

hátfájás megelőzése

A leghasznosabb a törzs mélyizmait, a gerinc stabilizáló izmait erősíteni, és így enyhíteni a fájdalmakat. Az izomzat fejlesztésénél a gerincre ható erők egyensúlyban tartása a cél.

hátfájás megelőzése

Ehhez a mellkasi, hasi izomzat fejlesztése is hozzájárul. A hátfájdalmak között a leggyakoribb a derékfájdalom, mivel ez a rész mozog leginkább szabadon és itt hat a legnagyobb terhelés a gerincre.

hátfájás megelőzése

A leggyakoribb oka a gyenge törzsizomzat miatt nem megfelelő technikával végzett mozgás miatti izomhúzódás. Súlyosabb esetben a csigolyák közötti porckorong is sérül, ami az itt kilépő idegeket is károsíthatja, becsípheti.

Derékfájás, hátfájás

Segíthetünk Önnek, hogy fájdalommentesen élhessen a mindennapokban, és hogy megelőzhesse állapota krónikussá válását anélkül, hogy gyógyszerekhez kellene folyamodnia. Az Ensana olyan gyógykezelést kínál, amely ásványvíz, termálvíz és gyógyiszap együttes alkalmazásával, valamint különböző szakorvosi kezelések széles választékával regenerálja a testét, és aktiválja annak öngyógyító mechanizmusait.

A hátfájás okai A hát- és nyakfájdalmakat sokszor a merev, irritációnak kitett vagy gyulladt izmok, ínak és szalagok okozzák.